Verzekeringsadviseur Binnendienst Service
Functieomschrijving
Stel je eens voor…
Dat jij voor jouw klanten als expert op het gebied van schade- en inkomensverzekeringen het verschil maakt door ze te helpen met het verzekeren van hun risico’s. Als Verzekeringsadviseur Binnendienst Service weet jij als geen ander waar je zakelijke klanten behoefte aan hebben. Van de kleine ondernemer in de buurt tot de het grootste familiebedrijf in jouw regio. Dit combineer je met een uitstekende productkennis en een hoge klantgerichtheid. Bij meer complexe vragen en behoeften ben jij samen met je collega’s het eerste aanspreekpunt voor alle klanten in jouw regio en zorg je dat ze goed geholpen worden. Bijvoorbeeld door de kennis van collega’s en specialisten in te schakelen. Jij bent op de hoogte van relevante ontwikkelingen zodat je de klanten niet alleen antwoord geeft op de vraag van vandaag, maar ook rekening houdt met de wensen, risico’s en uitdagingen van morgen. Een verantwoordelijkheid met impact, die je vormgeeft als Verzekeringsadviseur Binnendienst Service door de klant en zijn onderneming centraal te stellen.
Impact creëren
- Informeer en adviseer bestaande klanten telefonisch over zakelijke verzekeringen.
- Signaleer kansen en mogelijkheden op het gebied van cross-, up- en deep selling.
- Breng vanuit een gezonde commerciële instelling passende producten en diensten onder de aandacht van de klant. Natuurlijk altijd binnen de kaders van de zorgplicht.
- Inspireer je collega’s om samen te zorgen voor een optimaal klantbeheer.
- Vervul een actieve rol naar de bancaire collega’s zodat je weet wat er speelt bij jouw klanten. Jij bent de ogen en oren van de Rabobank in de lokale markt.
Met elkaar
Samenwerken is de manier waarop we werken. Ons Specialistenteam Verzekeren van Rabobank kring Gelderland-Zuid (Nijmegen) bundelt de krachten om onze zakelijke klanten te adviseren over risico’s die gepaard gaan met ondernemen. Dit doen wij door gesprekspartner te zijn met oprechte interesse in de klant. Samen zijn we verantwoordelijk voor de corporate identiteit van de Rabobank in de zakelijke markt. Een identiteit waar we trots op zijn en zorgvuldig mee omgaan.
Met jouw talenten
Natuurlijk ben jij klant- en resultaatgericht, communicatief ijzersterk, beschik je over commercieel inzicht en een goed inlevingsvermogen. Juist die eigenschappen maken jou tot een goede Verzekeringsadviseur Binnendienst Service, zeker in combinatie met:
- minimaal een mbo 4- of hbo-diploma;
- relevante Wft-certificeringen;
- commerciële werkervaring, bijvoorbeeld als klantenservicemedewerker bij een vergelijkbare organisatie;
- kennis van schade- en inkomensverzekeringen.
Bij de Rabobank
Dat de Rabobank een financiële dienstverlener is voor meer dan 8,5 miljoen klanten in 40 landen, wist je vast al. Weet je ook dat we met elkaar werken aan een betere wereld? Dit doen we op 101 manieren, zoals:
- ‘Met de Rabobank Foundation stimuleren we organisaties die sociaal ondernemen. Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt krijgen zo de kansen die ze verdienen om volwaardig mee te draaien in onze maatschappij.”
- ‘Wij delen graag onze kennis over duurzame, financiële oplossingen. Zo geven we bijvoorbeeld een korting aan zakelijke klanten die een duurzaam keurmerk voeren.”
- ‘Elk jaar geven we een deel van onze winst terug aan de maatschappij. Dit geld – dat wij coöperatief dividend noemen – investeren we in verschillende lokale initiatieven.”