Verbindende Teamleider Customer Care
Functieomschrijving
Verbindende Teamleider Customer Care
Voor de meeste bedrijven is een 10 het hoogst haalbare. Bij Eteck niet. Als vernieuwer in de duurzame energiesector gaan wij voor Nul. Met het gaan voor Nul spreken wij onze torenhoge ambitie uit; Nul gebruik van fossiele brandstoffen en Nul impact op milieu. Ga jij ook voor Nul?
“je bent een 10 als je voor 0 gaat”
Zie jij het als een uitdaging om de klanttevredenheid (nul klachten) verder omhoog te krijgen én mee te werken aan ons duurzaam imago? Dit doen we gaandeweg voor een toenemend aantal klanten dat op weg is naar de100.000 de komende 3 jaar.
Het zeer gemotiveerde Customer Care team bestaat uit ongeveer 10 collega’s die intensief samenwerken om onze klanttevredenheid zo hoog mogelijk te krijgen. De collega’s op de frontoffice en hebben dagelijks klantcontact via de telefoon, mail of andere kanalen, zoals social media. Daarnaast hebben we een backoffice die zich voornamelijk bezig houdt met veelal administratieve taken als facturatie en tarieven. Naast het interne team werken we – naast ons social media team – met een externe partner om altijd bereikbaar te zijn voor onze klanten.
Als meewerkend teamleider houd jij je bezig met het verder ontwikkelen van de afdeling Customer Care met als doel de dienstverlening verder te optimaliseren. Tevens heb jij de coachende rol richting jouw team en draag jij er zorg voor dat de werkzaamheden door het team efficiënt en effectief worden uitgevoerd. Daarnaast vervul je de rol van meewerkend voorman of voorvrouw ten aanzien van de Back Office activiteiten. Je rapporteert aan de directeur Ontwikkeling & Organisatie.
Werkzaamheden
Als Teamleider Customer Care ben je eind verantwoordelijk voor het optimaal presteren van de afdeling, waarbij je leiding geeft aan het Customer Care Team
Je voornaamste werkzaamheden bestaan uit:
- Eerste aanspreekpunt van het team;
- Het leiding geven, ontwikkelen & coachen van de medewerkers binnen de afdeling;
- Richting geven en structuren van de afdeling (jaarplan, processen, werkoverleggen)
- Financiële bewaking van projecten en werkzaamheden op teamniveau;
- Je werkt samen met andere teams zoals Asset Management en Energiemanagement opdat de beoogde dienstverlening over de gehele keten kan worden verankerd;
- Opstellen van interne en externe (management) rapportages en bespreken met de directie;
- Uitvoeren dan wel toezien op de Backoffice activiteiten;
- Toezien op en aansturen van de externe partner/call center;
- Initiëren van marketing en communicatie momenten met onze klanten.
Naast bovenstaande werkzaamheden is er veel ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën, of je nu een week, een maand of een jaar bij ons werkzaam bent, processen zijn er om verbeterd te worden, mensen zijn er om zichzelf en anderen te ontwikkelen. Jouw inbreng wordt daarin zeer gewaardeerd!
Wij vragen
Jij bent iemand die daadkrachtig is en ervaring heeft met het verder ontwikkelen van een Customer Care afdeling. Je bent een coachende leider. Je bent klantgericht en vertaalt dit door naar de planning en organisatie van de afdeling. Je kan mensen motiveren en stimuleren tot verandering en ontwikkeling. Je ben innovatief en hebt de drive om voortdurend te verbeteren. Je hebt dan ook relevante ervaring met operational excellence en veel affiniteit met ICT en data gedreven processen naast administratieve en facturatie procedures.
Je hebt minimaal een HBO werk- en denkniveau en minimaal 6-8 jaar ervaring in een leidinggevende functie in een Customer Care omgeving.
Verder vragen wij:
- Fulltime beschikbaar (40 uur per week);
- Je bent bekend met IT en communicatie systemen welke worden gebruikt in een Customer Care afdeling;
- Je bent een verbinder, besluitvaardig, resultaatgericht en organisatiesensitief
- Je bent gericht op een effectieve en efficiënte samenwerking tussen jouw team en de andere teams binnen de organisatie.
- Je vindt de uitdaging in het motiveren en verder ontwikkelen van mensen.
- Flexibele instelling (geen ‘negen-tot-vijf-mentaliteit’);
- Relevante ervaring met social media en/of (online) marketing initiatieven is een pre.
Daarnaast ben je een organisatietalent en kwaliteit- en resultaatgericht!
Wij bieden
Bij Eteck werk je in een snelgroeiend en ambitieus team samen aan de verdere verduurzaming van de warmtevoorziening in Nederland en bieden je de uitdaging om bij te dragen aan onze missie.
Daarnaast bieden we je een aantrekkelijk salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals:
- Volop ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden;
- Een vrijgestelde gezamenlijke lunch verzorgd door Eteck;
- Leuke personeelsevenementen gedurende het jaar;
- Bovengemiddeld aantal verlofdagen om werk en privé goed in balans te houden.
Wie zijn wij
In Nederland staan we voor een ongekende opgave: de verduurzaming van het energiesysteem en het terugdringen van de uitstoot van CO2. Eteck wil in deze transitie een zo groot mogelijke bijdrage leveren aan de verduurzaming van warmte- en koudelevering in Nederland.
Eteck is de grootste WKO (warmte- en koudeopslag) exploitant van Nederland en is volop in ontwikkeling. Al 7 jaar op rij hebben wij de FD Gazelle Award behaald. Wij hebben dus 7 jaar achtereen een meer dan gemiddelde groei gerealiseerd. Als je bij ons komt werken krijg je de kans om met ons mee te groeien.
Wij zijn een platte organisatie met inmiddels ca. 75 zeer gemotiveerde medewerkers die dagelijks klaarstaan voor onze klanten, opdrachtgevers, onderhoudspartners en vooral voor elkaar. Samen komen we verder. Samen gaan we voor Nul. Onze merkwaarden zijn Eerlijk, Transparant, Betrouwbaar, Vertrouwen, Duurzaam en Klantgericht.