Technical Support Engineer
Functieomschrijving
E-commerce marketplace Saas-platform, 32 tot 40 uur per week
Jouw missie: van een klant met een probleem in no time een blije klant maken
Sta jij bekend als heel klantgericht en ben je goed in staat een probleem te analyseren en in te schatten of je iets zelf kunt oplossen of beter kunt escaleren? Wil je deze kwaliteiten graag inzetten bij een internationale, snelgroeiende tech scale-up waar je veel kunt leren en snel mee zult groeien? Dan matcht deze vacature goed met jou!
Wij zijn op zoek naar een Technical Support Engineer die vragen van onze klanten beantwoordt en ervoor zorgt dat issues worden opgelost. Dat kan variëren van het aangeven waarom een product niet op bol.com verschijnt tot het stap voor stap doorlopen van de code en een hotfix maken voor een daarbij gevonden bug.
Wat ga je doen?
Jij bent ons eerste aanspreekpunt voor alle (technische) vragen van onze klanten, zowel per e-mail als telefonisch. Je analyseert problemen en lost ze zo snel mogelijk op of legt de klant uit welke actie nodig is. Indien nodig escaleer je een issue naar 2nd level tech support of verwijs je een klant door naar Customer Success voor een advies over hoe ChannelEngine succesvol te gebruiken. Je monitort issues van binnenkomst tot oplossing en houdt de klant natuurlijk goed op de hoogte van de status. Ook doe je proactief voorstellen voor algemene technische verbeteringen om soortgelijke issues in de toekomst te voorkomen. Je creëert en onderhoudt interne documentatie over hoe te dealen met veel voorkomende technische issues en problemen.