Technical Service Officer

Vraag vrijblijvend een offerte aan voor het uitbesteden van uw klantenservice

Technical Service Officer

25 juli 2019 Vacatures 0

Functieomschrijving

De rol

Als Technical Service Officer maak je onderdeel uit van het Customer Service team van Shimano Benelux. Je werkt vanuit het kantoor in Nunspeet waar je service en technische ondersteuning levert aan voornamelijk OEM klanten. Je rapporteert aan de Team-Leader Warranty & Repairs.

Jouw belangrijkste werkzaamheden bestaan uit:

  • Zorgdragen voor kwalitatieve en tijdige reparatie van onderdelen die door OEM klanten teruggestuurd zijn.
  • Administratief verwerken van service- en garantieaanvragen volgens de Shimano richtlijnen.
  • Contactpersoon voor OEM klanten en importeurs, niet alleen voor service gerelateerde onderwerpen maar ook voor het geven van technische presentaties en trainingen.
  • Ontwerpen van materiaal voor presentaties en educatieve doeleinden. Dit doe je in samenwerking met de collega die de rol van Technician Warranty & Repairs/Trainer heeft.
  • Verzorgen van interne presentaties over de technische kant van nieuwe producten.
  • Technische ondersteuning bieden aan het OEM sales team.
  • Bieden van technische service tijdens evenementen.
  • Back-up voor het Warranty & Repairs team.

Het team

Het Customer Service team van Shimano Benelux is verantwoordelijk voor zowel operationele sales als voor het aanbieden van technische- en garantieoplossingen. Het team bestaat uit 14 enthousiaste collega’s, waarbij klantgerichtheid, waarde creatie en teamprestatie de drijfveren zijn van het team.

Naast de samenwerking op de werkvloer wordt er in de pauze vaak een korte wandeling gemaakt en wordt er, door de liefhebbers, in de zomer na werktijd graag een rondje gefietst. Verder is er natuurlijk betrokkenheid bij diverse grote wielerevenementen en kampioenschappen, zoals Amstel Gold Race, The Ride en baan-, weg- en cyclocross wedstrijden. Je kunt je fietsershart dus helemaal ophalen! Daarnaast biedt Shimano de mogelijkheid om je aan te sluiten bij de personeelsvereniging en worden er vanuit de sportcommissie regelmatig activiteiten georganiseerd.

Wie ben jij?

Je hebt bij affiniteit met de fietsbranche en je bent flexibel en gemotiveerd om een bijdrage te leveren aan het succes van onze organisatie. Dit betekent dat jij van scoren houdt door te zorgen voor een hoge klanttevredenheid en dat je gewend bent om proactief te communiceren. Daarnaast beschik je over een flinke dosis doorzettingsvermogen, ben je positief kritisch en durf je beslissingen te nemen. Maar het allerbelangrijkste: als onderdeel vanTeam Shimano ben je betrokken, loyaal en vooral trots om voor Shimano te mogen werken.

Welke kennis en ervaring neem je mee?

  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in de branche, liefst in een vergelijkbare functie.
  • Ervaring in het geven van trainingen.
  • Je bent communicatief sterk, zowel in het Nederlands als in het Engels (woord en geschrift).
  • Kennis van het Office pakket (Word, Excel en Powerpoint).

Wat bieden wij jou?

  • Een dynamisch bedrijf waarin je onderdeel bent van Team Shimano.
  • Een omgeving waarin de potentiele en huidige klant centraal staat.
  • Internationale werkomgeving waar een informele en sportieve werksfeer hangt.
  • Enthousiaste collega’s.
  • Een afwisselende en zelfstandige baan.
  • Naast salaris bieden we een interessante bonusregeling.