Support Engineer
Functieomschrijving
Over de functie van Support Engineer
Als Support engineer zal je een uitgebreide functie hebben die gericht is op technisch beheer van onze ICT-omgeving en het helpen van onze eindgebruikers (zowel medewerkers als studenten). Je kunt hierbij denken aan ondersteuning geven aan gebruikers via telefoon / chat / email of via ons serviceloket. Verwacht wordt dat de ICT medewerkers steeds vaker een regierol gaan voeren tussen verschillende leveranciers en eindgebruikers. Wij vinden het daarom belangrijk dat je vaker met het ICT bijltje hebt gehakt, duidelijk kunt communiceren en dat je kennis en ervaring meebrengt in moderne beheeractiviteiten en ondersteunen van gebruikers.
Wat ga je doen?
- Fungeren als aanspreekpunt voor klanten bij vragen of problemen over technische en/of ICT-gerelateerde zaken
- In kaart brengen, analyseren en (indien mogelijk) verhelpen van de problemen op locatie of afstand. Eventueel bezoeken van klanten om ter plaatse aanpassingen of verbeteringen uit te voeren
- Onderhouden van contact met leveranciers;
- Uitvoeren van periodieke controles om problemen vroegtijdig te signaleren;
- Ontwikkelen en testen van bijvoorbeeld (nieuwe) features en releases
- Eventueel geven van trainingen (uitleg) aan medewerkers en/of klanten
- Te woord staan van klanten of andere betrokkenen die vragen hebben over technische en/of ICT-gerelateerde zaken
- Loggen van problemen, werkzaamheden en voorraden in het servicemanagement systeem (TopDesk)
- Begeleiden van stagiairs
- Verantwoordelijk voor 1e en 2e lijns ondersteuning
- Deelname aan projecten (projectmedewerker).
- Het beheren en ontwikkelen van applicaties en/of koppelingen bij voorkeur met Visual Basic
- Beheren van onze Middleware en bijbehorende koppelingen