Specialist Burgerzaken

Vraag vrijblijvend een offerte aan voor het uitbesteden van uw klantenservice

Specialist Burgerzaken

Vacatures 0

Functieomschrijving

Waarom zoeken we een specialist burgerzaken?
De afdeling Publiekszaken is hét visitekaartje van de gemeente Nijmegen. Publiekszaken is het loket waar inwoners en ondernemers contact hebben met medewerkers van de gemeente Nijmegen. Burgers ontmoeten we aan de balie in de Stadswinkel, in spreekkamers en spreken we aan de telefoon. De vraag van de klant wordt steeds complexer en digitalisering zorgt ervoor dat het werk veranderd. De twee belangrijke kenmerken van de afdeling Publiekszaken zijn klantgerichtheid en een “doe-cultuur”. Door het vertrek van een collega zijn wij op zoek naar een nieuwe collega die ons team specialisten komt versterken.

Wat ga je doen?
Als specialist burgerzaken ben jij de allrounder die zowel front- als backoffice werkzaamheden verricht. Je draait mee in het team burgerzaken en werkt ook aan de balie. Hier richt je je vooral op de complexe taken van het vak burgerzaken. Denk hierbij aan buitenlandse aktes en reisdocumenten, naturalisatie verzoeken, nationaliteitsvraagstukken, identiteitsfraude en ondermijning. Daarnaast houdt je je bezig met de kwaliteit van het vak burgerzaken. Je verricht kwaliteitscontroles en past processen en protocollen aan als dit nodig is.
Samen met je collegae van het team specialisten ben je het aanspreekpunt als het gaat om het vak burgerzaken. Je zorgt dat je goed op de hoogte bent van veranderingen in de wet- en regelgeving (Basis Registratie Personen (BRP) en de Burgerlijke Stand) en deelt de informatie actief met je collegae.