Senior Adviseur Klant

Vraag vrijblijvend een offerte aan voor het uitbesteden van uw klantenservice

Senior Adviseur Klant

7 augustus 2019 Vacatures 0

Functieomschrijving

Wat ga je doen?

Als senior adviseur klant fungeer je als gesprekspartner op strategisch niveau voor het management en de directeur van het cluster Klant & Operations. Zo adviseer je over het ontwikkelen en onderhouden van een gezamenlijke visie en breed gedragen strategie op een duurzame klantbediening. In de functie van senior adviseur klant:

  • onderzoek je veranderingen en trends in klantbeleving en de klantverwachtingen van de maatschappij die van invloed zijn op de strategie. Daarvan interpreteer je de effecten en je vertaalt deze door naar klantbediening per label, klantgroepen en bemande kanalen. Zo scherp jij onze strategie aan;
  • doe je voorstellen voor veranderingen in de bestaande klantbediening binnen Klant & Operations. Dat doe je, indien nodig, in samenwerking met andere clusters ook daarbuiten;
  • verricht en analyseer je interne en externe onderzoeken naar klantgedrag en trendonderzoeken om klantprocessen te verbeteren;
  • vertaal je voorgestelde adviezen in verandertrajecten die jij aanstuurt;
  • vertaal je verandervoorstellen naar opdrachten voor IV (met scrum-methodieken) en je neemt de rol van product owner (onder andere Salesforce) op je;
  • breng je klantreizen in beeld voor bemande kanalen om met belanghebbenden de juiste verbetervoorstellen te formuleren en er draagvlak voor te creëren.

Wat breng je mee?

Vanuit het klantbelang denken is voor jou vanzelfsprekend. Jij bent klantgericht en analytisch sterk. Dit laat je zien door het (laten) verzamelen van cijfers op het gebied van de klantwaarde en een goede interpretatie hiervan. Je weet hoe je impact en urgentie creëert. Daarnaast beschik je over:

  • WO werk- en denkniveau;
  • bij voorkeur een opleiding op het gebied van bedrijfskunde of verandermanagement;
  • 5 à 10 jaar werkervaring in projectmanagement, waarbij je inzichten en/of kennis hebt opgedaan van:
    • klantreizen en methodieken om ze in kaart te brengen;
    • customer experience;
    • klantprocessen door de gehele keten;
    • scrum-ontwikkelmethodiek en agile werken.

ervaring als product owner.De afdeling

Samen verzekeren we kwalitatief goede en betaalbare zorg en versterken we de leefkracht van ieder mens. Dat is onze missie waar jij aan bijdraagt. De afdeling Analyse, Klant en Vernieuwing is het centrale punt binnen het cluster Klant & Operations voor verandering en vernieuwing. Daar komt alle kennis over klanten, (klant)processen en intelligence samen.

We bieden je een afwisselende baan in een dynamische werkomgeving. We werken activiteitgericht. Deze manier van werken verbetert onze samenwerking, flexibiliteit en leefkracht. Natuurlijk krijg je ook een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket met onder andere een vaste eindejaarsuitkering en goede studiefaciliteiten. Bovendien kun je gebruikmaken van de collectieve zorgverzekering met korting op de basisverzekering en de aanvullende verzekeringen. De functie is gewaardeerd in schaal 11 van de CAO voor Zorgverzekeraars (maximaal € 5.322,- bruto per maand voor 36 uur per week).