Recovery Agent
Functieomschrijving
– Je bent verantwoordelijk voor het « end to end » traject dat aanvangt bij de eerste betalingsachterstand van de klant en eindigt met hetzij de terugbetaling van de achterstand (regularisatie), hetzij met het opstarten van een Recovery-procedure waarbij onder meer wordt overgegaan tot de uitwinning van de zekerheden.
– Je staat in voor de interactie met de klanten met focus op advies.
– Je analyseert het kredietdossier vanuit een risico-oogpunt en vanuit een juridische invalshoek met als doel een oplossing uit te werken die tegemoetkomt aan de belangen van de klant en de bank.
– Je staat in voor de administratieve opvolging van het dossier.
– Indien het dossier na de regularisatie- en de recoveryfase nog een debetsaldo vertoont, maak je het dossier over aan de business unit die gespecialiseerd is in de invordering van restsaldo’s. Je beheert hoofdzakelijk de aan jou toegewezen klantenportefeuille, wat niet wegneemt dat je ook regelmatig tussenkomt in andere dossiers
– Je zet je actief in om de gemeenschappelijke doelstellingen te realiseren