Persvoorlichter
Functieomschrijving
Universiteit Utrecht, Utrecht, geplaatst op 26 juli 2019
Persvoorlichter
- Maak favoriet
(0,8 – 1,0 fte)
Functie
Wil je bijdragen aan baanbrekend onderzoek en interdisciplinair onderwijs bij een topuniversiteit? En zoek je afwisseling, uitdaging en professionele ontwikkelingsmogelijkheden in je werk? Dan is de functie van persvoorlichter bij de afdeling Corporate Affairs van de directie Communicatie & Marketing iets voor jou!
Als persvoorlichter heb je een eigen takenpakket en speel je, samen met je collega’s in het Corporate Affairs team en de communicatieadviseurs bij de faculteiten, actief in op de mogelijkheden de kennis van de Universiteit Utrecht te koppelen aan actuele maatschappelijke discussies in binnen- en buitenland.
Je takenpakket omvat onder andere:
• het initiëren, opstellen, uitvoeren en begeleiden van (inter)nationale perstrajecten over nieuwswaardige onderwerpen binnen de universiteit;
• het proactief onderhouden van het bestaande medianetwerk en het opbouwen van nieuwe internationale media relaties;
• het opbouwen van kennis op de vier strategische thema’s waarop we ons interdisciplinair onderzoek richten. Hierbij werk je nauw samen met de faculteiten, plug je onderwerpen en zorg je voor content, zoals nieuwsitems, blogs, opiniestukken, social media posts en persberichten;
• het adviseren en begeleiden van onderzoekers bij mediaoptredens en het organiseren van media- en presentatietrainingen
• het monitoren van en rapporteren over de resultaten en effecten van persvoorlichting, o.a. met behulp van (social) media intelligence systemen;
• werk je met je collega’s binnen en buiten standaard kantooruren aan onze bereikbaarheid voor de pers en aanwezigheid op Twitter.
Profiel
Je beschikt over de volgende competenties en vaardigheden:
• een afgeronde wo-opleiding op het gebied van communicatie of journalistiek met minimaal 4 jaar relevante werkervaring;
• kennis van of ervaring in de Nederlandse (wetenschaps)journalistiek en bekend met het internationale (online)
medialandschap;
• sterk ontwikkelde organisatiesensitiviteit en uitstekende communicatieve vaardigheden en netwerk skills;
• een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in zowel woord als geschrift;
• je kunt resultaten behalen in een complexe organisatie en bent iemand die goed kan samenwerken, die belangen herkent en kan afwegen en die hierin goed kan manoeuvreren. Tegelijkertijd ben je ook iemand die kansen ziet en snel schakelt om deze te benutten. Je bent enthousiasmerend, ondernemend, besluitvaardig en resultaatgericht;
• aantoonbare internationale ervaring in wetenschapsvoorlichting is een pre;
• aantoonbare ervaring met het inrichten en voorzitten van een newsroom en/of een social hub in een multidisciplinair team is een pre.
Aanbod
Het betreft een aanstelling van 0,8 – 1,0 fte voor de duur van een jaar. Bij goed functioneren hoort een dienstverband voor onbepaalde tijd tot de mogelijkheden. Het salaris bedraagt minimaal € 2.709,- en maximaal € 4.978,- (schaal 10/11 cao Nederlandse Universiteiten) bruto per maand, bij een fulltime dienstverband.
Je ontvangt daarnaast 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3%. Verder heeft de Universiteit Utrecht een aantrekkelijk pakket arbeidsvoorwaarden, waaronder keuze voor een goede balans tussen werk en privé (onder andere een goede verlofregeling), ontwikkelingsmogelijkheden en een uitstekende pensioenregeling. Kijk hier voor meer informatie over werken bij de Universiteit Utrecht .
Over de organisatie
Een betere toekomst voor iedereen. Die ambitie motiveert onze wetenschappers bij hun toponderzoek en het geven van inspirerend onderwijs. Bij de Universiteit Utrecht werken diverse disciplines intensief samen aan maatschappelijk belangrijke thema’s. Onze focus ligt op Dynamics of Youth, Institutions for Open Societies, Life Sciences en Sustainability.
Aanvullende informatie
Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met ( Corporate Affairs), via of +31- 6 14 72 75 55.
Reageren op ideale baan! Gevonden worden door werkgevers?
Log eerst in!
- Net binnen
- Erik van Heeswijk: ‘Journalisten moeten minder verhalen maken. En betere verhalen’
- 14 procent minder omzet voor Sanoma in tweede kwartaal
- Britse jongeren kijken amper nog naar nieuws op televisie
- Erik van Heeswijk: ‘Journalisten moeten minder verhalen maken. En betere verhalen’
- Wilma Haan: ‘Privacy en transparantie zijn niet elkaars tegenpolen’
- Hoelang laten media je op je geld wachten?
- Peter R. de Vries zijn is een way of life
- Over Villamedia
- Abonnementen / Prijzen