Medewerker Servicedesk / lokaal beheer
Functieomschrijving
Uw veiligheid, Ons werk
Wat ga je doen als Medewerker Servicedesk / Lokaal Beheer?
Als medewerker van onze Servicedesk help en ondersteun je collega’s bij incidenten en hulpverzoeken. Je hebt een dienstverlenende functie, waarbij je kunt inschatten welke (complexe) werkzaamheden kunnen worden overgedragen aan de 2e-lijns ondersteuning. Jouw dagelijkse werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Het op operationeel niveau op actieve wijze ondersteunen van (kern-) gebruikers, soms op één van de VRU-locaties in de regio.
- Aannemen, registreren en bewaken van incidenten en verzoeken.
- Het adviseren en ondersteunen van gebruikers via de mail, telefoon en aan de balie.
- Globaal analyseren van meldingen en (samen met collega’s van Technisch Beheer) zo mogelijk vaststellen van de oorzaken.
- Het juist routeren van incidenten, vragen en standaardverzoeken naar de juiste plaats.
- Het installeren en vervangen van pc’s, software en randapparatuur.
- Nieuwe programma’s geschikt maken voor gebruikers en het verzorgen van instructies.
- Het monitoren van verschillende systemen en vastgestelde acties uitvoeren.
- Het oplossen van storingen in hardware en software op afstand en op locatie.
- Maken en beheren van documentatie, handleidingen en FAQ’s