Functieomschrijving
Medewerker Customer Service
Organisatie
Dit groene, gerenommeerde communicatiebedrijf heeft maar 1 doel; zorgen dat de klanten in de sierteelt de beschikking hebben over de beste concepten, ideeën en producten, van gedrukt tot digitaal, om zich te onderscheiden in een competitieve afzetmarkt. Voor de belangrijke afdeling Customer Service wordt gezocht naar een enthousiaste Medewerker Customer Service (klant- en servicegericht, flexibel, communicatief en commercieel).
Het bedrijf
De Nederlandse vestiging van deze internationale succesvolle groene communicatie- en marketingorganisatie zorgt er voor dat de klanten zich kunnen onderscheiden bij hun verkopen aan afnemers van planten. Van het drukken van vernieuwende planten- en verkooplabels tot het bedenken en uitwerken van opwindende onlineconcepten voor marketing en communicatie, alles is mogelijk. Een grote, internationale database zorgt voor een enorm aanbod van kwaliteitsfoto’s, video’s, teksten en andere plantgerelateerde content die op alle mogelijke manieren ingezet kan worden t.b.v. de klant.
Functieomschrijving
De afdeling Customer Service heeft een belangrijke sleutelrol en de gezochte nieuwe medewerker krijgt een breed en afwisselend takenpakket. Hij/zij is servicegericht, weet wat de klanten willen, werkt en denkt mee (in goede samenwerking met de afdeling Sales) aan projecten en draagt zo bij aan verdere verbetering van de resultaten. Belangrijke onderdelen van het werk zijn orderbegeleiding, waaronder het verzorgen van instructies voor de productieafdeling, het voorbereiden van DTP opdrachten en het bewaken van deadlines. Ook het verzamelen van botanische gegevens met bijbehorend beeldmateriaal en eventueel ontbrekend materiaal aanvullen zijn belangrijke elementen. De juiste kandidaat is een belangrijke schakel tussen de verschillende afdelingen van het bedrijf en de klant. Hij/zij moet daarom een goed ontwikkeld commercieel gevoel hebben voor wat klanten willen en nodig hebben en vertaalt die in concrete voorstellen. Intensieve contacten met de klant horen daarbij. Een nauwkeurige orderadministratie en facturatie, een snelle en correcte afhandeling van eventuele klachten maar ook het opstellen en aanbieden van goede en scherpe calculaties en offertes zijn andere belangrijke onderdelen van deze veelzijdige functie.