Medewerker Burgerzaken

Vraag vrijblijvend een offerte aan voor het uitbesteden van uw klantenservice

4 september 2019 Vacatures 0

Functieomschrijving

Medewerker burgerzaken A

Ben jij een echte allrounder op het gebied van Burgerzaken? Ben jij zelfstandig, nauwkeurig en flexibel ingesteld? Kun jij de wet- en regelgeving op het gebied van de BRP, burgerlijke stand, het vreemdelingenrecht en buitenlands recht wel dromen? Dan zoeken we jou!

Als medewerker burgerzaken A weet je hoe belangrijk het is om burgers op een correcte wijze van dienst te zijn. Je bent het visitekaartje van de gemeente en tevens de ogen en oren van de organisatie. Er is een toenemende aandacht voor ondermijning en de steeds verdere digitalisering. Gelijktijdig vraagt identiteitsvaststelling, adreskwaliteit en de kwaliteit van de Basisregistratie Personen (BRP) ook meer aandacht. En daar hebben wij jouw expertise bij nodig! Bij de gemeente Gooise Meren werk je in een dynamische, toekomstgerichte organisatie met een grote maatschappelijke betrokkenheid. Jij levert met jouw werk dus een belangrijke bijdrage aan de maatschappij!

Wat je doet

  • Je verzorgt voor burgers een groot aantal diensten op het gebied van de burgerlijke stand, IPR en het Nederlanderschap.
  • Je legt persoonslijsten aan in de BRP en muteert verzoeken tot verbetering van de BRP op de persoonslijst.
  • Je houdt je bezig met het proces adresonderzoek.

Wie je bent

  • Je denkt mee met de inwoner en met collega’s.
  • Je toont initiatief, denkt in oplossingen, bent proactief en ondernemend.
  • Je bent stressbestendig en steekt graag de handen uit de mouwen.
  • Je bent leergierig en ambitieus.
  • Je bent zelfstandig, flexibel en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Je werkt zorgvuldig en precies.
  • Teamwork is voor jou vanzelfsprekend.

Wat wij van je vragen

  • Je hebt een opleiding op minimaal Mbo4/Hbo-niveau aangevuld met Burgerzaken diploma’s.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
  • Gedegen kennis van en ervaring met een gemeentelijke organisatie en de bestuurlijke context.

Wat wij je bieden

  • Een baan die ertoe doet in de mooiste gemeente van het Gooi!
  • Een jaarcontract voor 36 uur per week, 32 uur is bespreekbaar. Zijn we blij met elkaar? Dan krijg je na dit jaar een vaste aanstelling.
  • Afhankelijk van je opleiding en werkervaring is je salaris maximaal € 3.376,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 8 CAR UWO).
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB). Vakantiegeld (8%), eindejaarsuitkering (6,75%), levensloopbijdrage en sommige vakantie-uren worden omgezet in het IKB. Het IKB kan naar eigen keuze ingezet worden, bijvoorbeeld voor extra verlof, maar het kan ook uitbetaald worden op het moment dat jou dat uitkomt.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Een werkplek in het centrum van Bussum. Het gemeentehuis ligt op 5 minuten lopen vanaf station Naarden-Bussum.
  • Uitstekende opleidingsmogelijkheden.
  • Een sociale werkomgeving in een nieuw kantoor met taakgerichte werkplekken.

Over Burgerzaken

  • Het team bestaat uit 13 medewerkers.
  • Het zelf organiserend vermogen van het team is groot en groeiende.
  • Het team en de afdeling zitten volop in een digitaliseringsslag.
  • Het team is onderdeel van de afdeling Vergunning, Toezicht en Handhaving. Het team vormt het sluitstuk van diverse processen binnen de uitvoeringsdienst, dit zorgt voor dynamiek. De samenwerking met collega’s is intensief, evenals het contact met de inwoner.