Customer Support Medewerker
Functieomschrijving
Vianen
MBO (niv. 4) / HBO
Per direct
Customer Support medewerker
Hoe maak jij als Customer Support onze klanten blij?
Jouw verantwoordelijkheden als Customer Support medewerker
Als Customer Support medewerker ben je verantwoordelijk voor een correcte serviceverlening, alsmede ondersteunend aan de Transport Planner met als doel een complete ontzorging van de klant en partner.
Dat is echter niet het enige, we willen graag dat je meedenkt over hoe we processen kunnen optimaliseren en hoe we onze dagelijkse service naar onze klanten nog verder kunnen verfijnen.
Wat ga je doen om dit te bereiken?
Door alle systemen goed in de gaten te houden en zendingen te volgen in ons Transport Management Systeem kan jij onze klant compleet ontzorgen en (pro) actief informeren indien er vragen en/of problemen zijn. Voorbeeld van enkele taken:
- Vragen beantwoorden per mail en in het Transport Management Systeem met betrekking tot (export) zendingen over leveringen en gewijzigde afleveromstandigheden.
- Instrueren van partners bij wijzigingen en/of opvolgen van bijzondere transporten.
- Proactief opvolgen van speciale klantverzoeken.
- Het uitzoeken en opvragen van informatie met betrekking tot vragen over de facturatie.
- Voorbereiden en maken van performance rapporten voor onze klanten.
- Registreren van claims en het opbouwen van een dossier.
- Escaleren van problemen naar partners toe en zorgen voor een daadkrachtige oplossing naar de klant.
- Meedenken in vaste oplossingen naar klanten waarin medewerking vanuit de partner essentieel is.
- Proactief melden van eventuele vertragingen en kijken met welke acties de klant geholpen is.
Wat je meebrengt
Onze ideale kandidaat heeft de nodige relevante werkervaring in de branche en beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk in het Nederlands en Engels. Verder vragen wij:
- MBO (niveau 4)/HBO werk- en denkniveau.
- Ervaring in administratieve processen.
- Ervaring in de internationale expeditie/transport is een pre.
- Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk in het Nederlands, Engels en bij voorkeur ook andere Europese talen.
- Kennis van MS office.
- Kennis van een TMS systeem is een pre.