Customer Service Officer

Vraag vrijblijvend een offerte aan voor het uitbesteden van uw klantenservice

Customer Service Officer

15 augustus 2019 Vacatures 0

Functieomschrijving

Word jij onze nieuwe Customer Service Officer?

Wij zoeken per direct een servicegerichte Customer Service Officer.

Welkom in de wereld van iChoosr

iChoosr is een jong, groeiend, internationaal bedrijf met 90 collega’s die verspreid werken in Nederland, België, Groot-Brittannië, Polen, USA en Japan.

iChoosr gelooft in de kracht van verenigde consumenten, daarom organiseren wij groepsaankopen voor o.a. zonnepanelen, groene energie en asbest saneren. Het idee is simpel: samen krijg je een betere deal dan alleen. iChoosr wil dat alle betrokkenen voordeel behalen: consumenten, leveranciers en opdrachtgevers. Ruim 2,2 miljoen huishoudens in Europa en daarbuiten hebben inmiddels via iChoosr geld bespaard.

Samen met een partner organiseren wij de Collectieve Inkoop Zonnepanelen voor particulieren in Nederland. Wij verzamelen met behulp van een marketingcampagne particulieren met interesse in deelname aan de groepsaankoop. Vervolgens organiseren wij een veiling onder leveranciers van zonnepanelen. De winnende leverancier mag alle geïnteresseerden een aanbod doen voor een zonnepanelen systeem.

In onze projecten staat de klant centraal. Een duidelijke website, heldere informatie en een goede customer service zijn onmisbaar in het organiseren van een succesvolle groepsaankoop.

Wat wordt je rol?

Als Customer Service Officer vertegenwoordig jij een belangrijke rol in het contact met de klanten binnen onze zonnepanelen projecten.Met de leverancier maken wij duidelijke, contractuele afspraken over de uitvoering van het project, maar klanten kunnen hun zorgen of klachten over de leverancier bij ons kwijt. Deze berichten ontvang je vanuit het callcenter van de partner waarmee we samenwerken of per e-mail rechtstreeks van de klant. Je komt direct in actie en analyseert het probleem. Je schakelt met de leverancier en licht de klant en andere betrokkenen in over de oplossing. Hierbij hoort ook een goede nazorg: je controleert of alles goed is verlopen en of er nog vervolgstappen nodig zijn. Bellen, e-mailen, regelen en oplossen met persoonlijke aandacht voor de klant, daar haal jij je voldoening uit.

Je bent bovendien de oren en ogen van het projectteam. Je bespreekt ideeën om veel voorkomende vragen en klachten structureel te voorkomen met de leveranciers.

Je overige verantwoordelijkheden als Customer Service Officer bestaan onder meer uit de volgende taken:

  • Je doet de administratieve controle op de werkzaamheden van de leveranciers;
  • Je organiseert en ondersteunt informatieavonden voor klanten over het aanbod van de groepsaankoop;
  • Je vertaalt klantvragen naar content voor de communicatie en onze website;
  • Je ondersteunt het zonnepanelen projectteam proactief en begeleidt Customer Service Agents (studenten) tijdens drukke periodes.
  • Je ondersteunt waar nodig het energie projectteam dat nauw samenwerkt met het zonnepanelen project team.

Met wie werk je samen?

Als Customer Service Officer word je onderdeel van de afdeling Customer Service. Jouw werkzaamheden binnen dit team stem je af met de Customer Service Manager. Je werkt intern nauw samen met de Project Managers: samen monitoren jullie de voortgang van de projecten en denken jullie na over verbeteringen. Binnen jouw rol heb je een grote mate van zelfstandigheid, terwijl je toch met veel verschillende collega’s samenwerkt.

Wie ben jij?

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau;
  • Je kan omgaan met complexe vragen en klachten en hebt een optimistische en behulpzame werkhouding;
  • Je kunt goed plannen en houdt van werken met een breed takenpakket;
  • Je werkt zorgvuldig en behoudt het overzicht;
  • Je bent in staat om problemen te herkennen en hebt een focus tot verbeteren;
  • Je bent proactief, zelfstandig, servicegericht en kunt gemakkelijk schakelen;
  • Je hebt een uitstekende mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal (Engels is een pré).