Customer Service Manager

Vraag vrijblijvend een offerte aan voor het uitbesteden van uw klantenservice

Customer Service Manager

11 juli 2019 Vacatures 0

Functieomschrijving

Customer Service Manager

Publicatiedatum: 05-07-2019

Hoe werk je het liefst? In de leiding In de logistiek Met de klant

Business Unit Supply Chain

Locaties Beringe

Opleidingsniveau Hbo Mbo

Uren 40 uur

Contracttype Tijdelijk, met uitzicht op vast

CAO/RCS-Schalen CAO 10

DELEN:

In deze functie geef je leiding aan de afdeling Customer Service van een nieuwe klant op onze technology site in Beringe. Je bent vanaf scratch betrokken bij het vormgeven van processen en het opzetten van de afdeling, je vormt jouw eigen team met oog voor de klant maar ook met oog voor ontwikkeling van je team!

• Je geeft direct leiding aan 2 supervisors en indirect aan een team van ongeveer 15 (afhankelijk van piekmomenten) Customer Service medewerkers en support officers.
• Jij zorgt ervoor dat de resultaten (gebaseerd op KPI’s) van de afdeling continu worden gemonitord en naar wens van de klant worden geoptimaliseerd. Daarbij let je bijvoorbeeld op klachtenregistratie en klanttevredenheid, maar ook op kwaliteit.
• Op basis van optimalisatie zorg je ervoor dat de nodige wijzigingen (procesmatig en organisatorisch) op de afdeling worden gecommuniceerd en geïmplementeerd, zo worden knelpunten in het werkproces proactief, efficiënt en effectief verbeterd. Je bent hierin de schakel tussen de operatie en de ondersteunende afdelingen. Zo is men perfect op elkaar afgestemd.
• Voor MBR’s en QBR’s met de klant verzorg je de inhoud middels het maken van presentaties en ben je in de lead tijdens de meetings. Ook ben je regelmatig bij de klant aanwezig.
• Ook draag jij bij aan de inhoudelijke en persoonlijke groei van de customer service medewerkers, zo ondersteun je hen bij het realiseren van hun ontwikkelplannen. Je rapporteert aan de site manager en neemt deel aan MT overleggen, waarin je jouw resultaten toelicht.

Wat biedt DHL Supply Chain jou als Customer Service Manager?

• De kans om jouw eigen team samen te stellen en op te bouwen. Je bent dedicated werkzaam voor een nieuwe klant en werkt samen met je collega’s aan een succesvolle implementatie;
• Werken in een internationale omgeving, veel overleg met onze klant in het Engels, binnen een sterk en ervaren management team;
• Doorgroeipotentie binnen DHL Supply Chain, wellicht richting onze Business Development organisatie of in een specialistenrol;
• Een fulltime functie met een mooi salaris afgestemd op jouw kennis, kunde en ervaring;
• Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, 25 vakantiedagen welke dankzij onze cao a la carte regeling kunnen oplopen tot 31. Dit budget kun je tevens voor andere doeleinden inzetten. Korting op collectieve (zorg)verzekeringen en andere kortingsacties.

Wat zoekt DHL Supply Chain in jou als Customer Service Manager?

• Je hebt een hbo werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare rol in een logistieke omgeving. Bij voorkeur heb je ervaring in het samenstellen van een nieuw team;
• Je bent doelgericht, analytisch zeer sterk, beschikt over leiderschapscapaciteiten en hebt kwaliteit, klantrelatie en nauwkeurigheid hoog in het vaandel;
• Jij ziet altijd oplossingen en verbetermogelijkheden;
• Je hebt oog voor jouw collega’s en weet taak en persoon in balans te houden;
• Naast de Nederlandse taal beheers je de Engelse taal in woord en geschrift en beschik je over sterke communicatieve vaardigheden.