Commercieel talent gevraagd die de teamleider commerciële klantenservice gaat ondersteunen
Functieomschrijving
Voor onze afdeling Frontoffice zijn wij op zoek naar een klantgericht commercieel talent die als senior een coördinerende rol gaat invullen op onze commerciële klantenservice. Ben jij energiek en gericht op het behalen van goede resultaten en het goed adviseren en informeren van onze klanten over onze producten en diensten en weet je klanten te overtuigen lees dan verder.
De functie is in te vullen in een min-max contract van 24 – 40 uur. Er wordt zowel overdag als op zaterdag als in de avonduren gewerkt. Je bent bij voorkeur woonachtig in de directe omgeving van Assen.
Vind jij het leuk om bij ons onderstaande taken als senior uit te voeren:
- Coördineert in opdracht van de Teamleider de operationele dagelijkse werkzaamheden van het team en stemt werkaanbod af op de benodigde bezetting
- Is aanspreekpunt binnen de afdeling bij afwezigheid van de Teamleider
- Maakt de werkroosters en werkt deze bij
- Is actief betrokken bij het capaciteitsmanagement
- Coördineert bij implementatie van nieuwe werkstromen
- Doet verbetervoorstelling m.b.t. bestaande processen en werkwijzen en zorgt voor implementatie
- Begeleidt nieuwe medewerkers
- In opdracht van de Teamleider monitoren van medewerkers
- Vervangt de Teamleider bij de dag starts bij diens afwezigheid
- Heeft een signalerende functie voor wat betreft het algemene functioneren van het team en teamleden
- Neemt namens de afdeling deel aan functionele overleggen van andere teams
- Ondersteunt de Teamleider bij het maken van rapportages.
Voor wat betreft de dageloijkse werkzaamheden worden de volgende taken uitgevoerd:
- Verkopen van producten en diensten
- Werkzaamheden t.b.v. het klantbehoud, zoals opzeggingen omzetten in nieuwe contracten
- Telefonische vragen van klanten beantwoorden en verstrekken van informatie
- Klanten informeren over de toegevoegde waarde van een adviseursbezoek
- Versturen van informatiepakketten
- Opvoeren van contracten via telefonische aanmelding
- Inplannen adviseurs, controleurs en inspecteurs
- Versturen van brieven aan klanten van wie de lease periode afloopt
- Opvoeren van contracten via telefonische aanmelding
- Klachtafhandeling: registreren en signaleren.
- Contact zoeken met de klant op basis van binnenkomende leads/klantgegevens, met de realisatie van een commerciële actie als resultaat (incl. cross en upsell)
- Bij acties gericht op producten en diensten waarvoor een adviseur de klant moet bezoeken, deze inplannen
- Aan de hand van opzeggingen telefonisch contact zoeken met klanten en de opzegging omzetten in behoud / retentie
- Telefonisch verkopen van producten en diensten
- Uitvoeren van follow up acties naar aanleiding van offertes, informatie aanvragen
- Klanten informeren over de toegevoegde waarde van een adviseursbezoek
- De klant benaderen na het leveren van en product of dienst (happy calls)
- Opvolging geven aan marketingacties door de klant te benaderen ne een toegezonden direct mail of aan de hand van lijsten met data gericht op doelgroepen of postcodegebieden, etc.
- Aanspreekpunt voor monteurs n.a.v. een lead via dit kanaal.
- Coördineren van spoedoffertes tussen online adviseur en de monteur op locatie.