Coach Klantcontact Essent Zakelijk

Vraag vrijblijvend een offerte aan voor het uitbesteden van uw klantenservice

27 augustus 2019 Vacatures 0

Functieomschrijving

Coach Klantcontact Essent Zakelijk

Locatie

innogy NL – NL, Den Bosch

Hoe krijg jij de juiste mensen in beweging op het juiste moment voor de klant? Met lef en met oog voor de klant zet jij samen met je team een optimaal resultaat neer, elke dag weer. Feeling inspired? Reageer dan nu op de vacature Coach Klantcontact in Den Bosch!

Jij maakt het mogelijk

Inspirerend, samenwerkingsgericht en met de nodige eigenaarschap pak jij als coach je rol als het gaat om:

  • Het motiveren en faciliteren van klantadviseurs (per coach ca 11 fte)
  • De ontwikkeling van vaardigheden van klantadviseurs en het gehele team
  • Het behalen van individuele- en teamresultaten en doelstellingen en ingrijpen bij tegenvallende resultaten of niet gewenst gedrag
  • Ervoor zorgen dat onvolkomenheden en fouten in het proces opgelost worden zodat de volgende klant/collega niet tegen hetzelfde probleem aanloopt
  • Het realiseren van onze ambitieuze strategie waarbij we klantloyaliteit vergroten en de transitie maken naar de verkoop van duurzame energie oplossingen

Als Coach bij Customer Service binnen Essent Zakelijk (34 FTE) kom je werken in het team een team van enthousiaste Customer Service Adviseurs. Daarnaast zul je nauw samenwerken met de andere coaches (van Customer Service en B2B Sales) en natuurlijk jouw Team Manager.

Hier gebeurt het
Bij innogy! Een energiebedrijf dat elke dag werkt aan een duurzame toekomst en moederbedrijf is van de bekende merken Essent, energiedirect.nl en Powerhouse. Essent is ons fullservice-kernmerk voor MKB, grootzakelijk en consumenten. Essent is helemaal thuis in energie. Want Essent gelooft dat hoe comfortabeler je huis of werkplek is, hoe fijner het is om daar te zijn. Daarom helpen we onze klanten hun huis of bedrijf van alle mogelijke comfort en efficiëntie te voorzien. Samen met bekende installateurs (Service Partners) uit de buurt. In deze rol versterk je een regioteam binnen de afdeling B2B Customer Service. De collega’s van dit team bundelen hun krachten om vanuit de waarde-driehoek klant, medewerker en bedrijf de klantbehoefte te vervullen. Benieuwd wat deze afdeling kenmerkt? Flexibel, zeer klantgericht en met plezier samen het beoogde resultaat behalen.

Jij hebt het
Jij haalt plezier uit het coachen van mensen. Er zit dan ook iets in jou, wat anderen aansteekt. Je neemt eigenaarschap dus als jij eenmaal iets in je hoofd hebt, ga jij door alle barrières heen. Daarnaast zoek je de samenwerking met collega’s van Customer Service maar ook van Sales en je laat je door ze inspireren.
Wat je verder nog in huis hebt:

  • HBO werk- en denkniveau met minimaal 2 jaar ervaring in een klant- en resultaatgerichte commerciële organisatie
  • je kunt richting en sturing geven aan een groep medewerkers in het kader van hun taakvervulling
  • je bent goed in het tot stand brengen en handhaven van samenwerkingsverbanden om een gesteld doel te bereiken.
  • je bent STIR gecertificeerd Coach of bent bereid deze te volgen.
  • je wilt het beste uit je teamleden halen door ze te coachen in hun dagelijkse werkzaamheden en past je aan aan de medewerker en de situatie, zodat betrokken medewerker zich optimaal kan ontwikkelen.
  • samenwerken gaat je van nature goed af, je levert een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing.
  • ervaring met verandermanagement (LEAN) is een pre
  • affiniteit met complexe processen is een pré

Daarnaast zijn we op zoek naar een speciaal pakketje aan competenties en capaciteiten. Zo heb je van nature een ondernemersgeest, denk je altijd vanuit de klant en ben je een natuurlijk coachende inspirator die medewerkers betrekt om samen tot betere resultaten te komen.

Voor jou, van innogy
Je komt in een organisatie die je alle ruimte geeft om te experimenteren en waarin je nek uitsteken wordt beloond. In geld, kansen en persoonlijke groei. Wat je precies kunt verwachten (o.b.v. 40 uur per week):

  • Een baan bij een succesvol en leidend Europees energiebedrijf dat altijd in beweging is. Stilstaan is geen optie! Durf jij op deze rijdende sneltrein te springen?
  • Een brutomaandsalaris tussen € 2.525 en € 3.608, precies afgestemd op jouw niveau
  • 27 vakantiedagen én daarnaast ADV dagen
  • Een andere manier van werken! Dankzij @nders werken kun je namelijk tijd- en plaats onafhankelijk werken, zo heb je zowel thuis als op kantoor alle faciliteiten om je werk goed te kunnen doen
  • Naast @nders werken doen we nog meer ‘anders’. Bij innogy streven we naar een hoge mate van effectiviteit en is de House-in-Order LEAN-methodiek in de hele organisatie geïntegreerd
  • Een inspirerende kantooromgeving op een toplocatie in Den Bosch! Met CS Den Bosch op slechts 850 meter, is reizen met het openbaar vervoer een aanrader. Al helemaal met de NS Business Card die je van ons ontvangt. Liever met eigen auto? Dan krijg je natuurlijk een kilometervergoeding
  • En last but not least: een breed scala aan ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden. Want innogy staat niet stil, maar jij ook niet!