Allround Medewerker Gemeenteloket Leven & Registraties

Vraag vrijblijvend een offerte aan voor het uitbesteden van uw klantenservice

Allround Medewerker Gemeenteloket Leven & Registraties

9 juli 2019 Vacatures 0

Functieomschrijving

Gemeente Maastricht Allround medewerker Gemeenteloket Leven & Registraties

Solliciteer uiterlijk donderdag 8 augustus

Allround medewerker Gemeenteloket Leven & Registraties

  • Maastricht
  • 28 – 36 uur
  • 2986
  • MBO

Allround medewerker Gemeenteloket Leven & Registraties

Bij de gemeente Maastricht werk je samen met ongeveer 1.600 collega’s aan het Maastricht van morgen. Geen dag bij ons is hetzelfde. Ons werkveld bijvoorbeeld is gigantisch: het beslaat de hele stad, de regio en we zetten zelfs internationale stappen. En het bestaat uit zoveel verschillende taken: sociale-maatschappelijke -het ervoor zorgen dat mensen met een beperking kunnen blijven meedoen-, culturele taken -om de stad bruisend en aantrekkelijk te houden voor bewoners en bezoekers- en puur fysieke taken op het gebied van leefkwaliteit en bereikbaarheid.
Allround medewerker Leven & Registraties m/v
28 – 36 uur per week
Hoofdtaken
Wij bieden je een uitdagende functie waarbij jij publieksinformatie verstrekt over een specifiek deel van de overheidszorg, algemene en specialistische (productmatige) dienstverlening verzorgt en burgers informeert over de stand van zaken over te volgen of lopende procedures. Ook ben jij informant voor de interne klant/collega en mede verantwoordelijk voor een adequate wisselwerking en afstemming tussen de frontoffice en de backoffice.
Verder zijn er een aantal specifiek taken als:

  • Klantcontacten aan de balie burgerlijke stand, vestigingen buitenland, naturalisaties en expat centre.
  • Werkprocessen uitvoeren van deze 4 loketten, o.a. geboorteaangifte, overlijdensaangifte;
  • Identificeren van de klant;
  • Paspoort controle op echtheidskenmerken;
  • Invullen van gegevens met de klanten;
  • Beoordelen van het verhaal van de klant;
  • Beoordelen van brondocumenten (ook uit het buitenland);
  • Verstrekken van juiste en tijdige informatie aan burgers;
  • Intake gesprekken voor vestigingen vanuit het buitenland van een of meerdere personen, dit kan ook op locatie zijn bij Expat Centre Maastricht Region, op het asielzoekerscentrum, maar ook op de universiteit of andere scholen in de stad;
  • Beoordelen van de inschrijving van de burger die zich vanuit het buitenland in Nederland willen vestigen;
  • Inschrijven asielzoekers in de BRP;
  • Afnemen van verklaringen onder ede;
  • Muteren van vestigingen vanuit het buitenland in de BRP.
  • Meehelpen met de basis producten van het GemeenteLoket, paspoortaanvragen, verhuizingen, uittreksels uit de BRP enz.;